Faceți căutări pe acest blog

miercuri, 20 ianuarie 2010

Cu si despre folk

Mi-a venit ideea să scriu despre folk acum câteva zile în timp ce ascultam o emisiune a unor bune prietene de-ale mele la Radio Color Orăştie numită Ora de folk. Mi se pare o idee foarte bună mai ales ca încă mai există destui, aş putea spune chiar foarte mulţi, iubitori ai acestui gen de muzică.
Şi eu sunt una dintre ei, bineînţeles.

Presupun că oricine a auzit de Cenaclul Flacăra măcar odată în viaţă. A fost un adevărat fenomen cultural din 1973 pînă în anul 1985 când a fost, din păcate, interzis.
Pe scena Cenaclului Flacăra, s-au lansat, cele mai faimoase figuri ale muzicii folk. Mircea Vintilă, Dan Andrei Aldea, Valeriu Sterian, Florian Pittiş, Anda Călugăreanu, Tatiana Stepa, Ştefan Hruşcă, Vasile Şeicaru, Pasărea Colibri, Pasărea Phoenix şi mulţi alţii au cântat şi s-au lansat in cadrul Cenaclului.

Mi-aş dori să fi fost şi eu măcar la un concert al lor dar din păcate eram foarte mica pe acea vreme...mi-aş fi dorit să trăiesc şi eu emoţia aceea, entuziasmul, libertatea....
Dar cel puţin încă nu s-au uitat melodiile acelor vremuri care încă mai răsună în mintea şi inimile noastre şi ţine doar de noi să nu piară cu totul.
Dar despre folk şi Cenaclul se pot scrie multe...poate o să mai revin în alte postări cu mai multe detalii.

Una dintre piesele mele preferate este Ploaia care va veni - Pasărea Colibri:

2 comentarii:

  1. E o mai mare placere sa asculti muzica folk. Da, sunt si eu o iubitoare a muzicii folk si imi pare foarte rau ca acest gen de muzica nu este mai promovat. Din pacate se prefera altceva in ziua de azi, asta e...gusturile difera...Chiar mi-as dori, Simona, sa mai abordezi acest gen de muzica...

    RăspundețiȘtergere
  2. Intr-adevar nu mai este la fel de promovată muzica folk ca şi pe vremea Cenaclului, dar să nu uităm ca încă mai există câteva manifestări de genul asta, care, deşi nu au aceeaşi amploare, mai adună încă destui oameni iubitori ai folk-ului.

    RăspundețiȘtergere